vineri, 2 august 2013

TeCaFi in Maramures


     TNL Baia Mare impreuna cu TeCaFi isi propune sa promoveze si sa apropie tinerii de tot ceea ce insemna cultura.
     In acest scop, in perioada 25-28 Iulie a avut loc deschiderea oficiala a TeCaFi in Maramures.
Colegii nostri de la TeCaFi Romania si din tara au fost asteptati cu nerabdare si cu mare drag.
     Odata ajunsi pe plaiuri Maramuresene, am descoperit impreuna frumusetea acestui loc atat de incarcat de istorie, traditii si cultura.
     Am inceput aceasta frumoasa calatorie prin a vizita locuri incarcate de istorie cum ar  fi Cimitirul Vesel de la Sapanta, Manastirea Barsana, Memorialul durerii, Muzeul de Mineralogie, Muzeul Satului.
     La Teatrul de Vara s-a proiectat filmul Turistul, in cadul festivalului "Filmele ies la aer" initiat de TNL Baia Mare, editie care de altfel s-a dovedit a fi un succes la fel ca si editiile anterioare.
     Am petrecut impreuna cu colegii de la TeCaFi cateva zile frumoase, pline de traditie si cultura, am gustat traditionala palinca si sarmale, am ascultat muzica traditional maramuresana si, mai presus de toate, am legat prietenii.
     Am avut ocazia sa cunosc oameni frumosi, ambitiosi, cu planuri marete si idei indraznete, insetati de cultura si dornici sa cunoasca locurile si obiceiurile Maramuresului.

Le multumim si ii asteptam cu drag, oricand, in Maramu'!

Acum, ii las pe ei sa vorbeasca:

"Florin Florentin: Vizita in Maramures.....4 zile de vis .....Desi instoviti dupa un drum de 12 ore in momentul in care am pus pentru prima oara piciorul pe pamant maramurasenesc m-am indragostit pe loc de aceste meleaguri. Nu stiu de ce, dar din momentul in care v-am cunoscut dragii mei moroseni, imi venea sa numai plec. Dupa 3 zile de vizitat diferite muzee si un film pe cinste, iata ca a venit ziua sa parasim aceste meleaguri extraordinare. Mai ca am plecat cu ochii inlacrimati...imi este tare dor de voi. Va multumim ca existati."

”-Monica Gheorghiu: Prea frumos ca sa fie adevarat…..Dar Maramuresul exact asa este…FRUMOS SI ADEVARAT….peisaje frumoase,oameni inimosi si ospitalieri si nu in ultimul rand organizatori de nota 10…MULTUMIM BAIA MARE!!!!!!”

”-Ana Cotet: Un festival minunat cu oameni minunati , Maramures ramane simbolul ospitalitatii romanesti .Am zis ! Cuvintele sunt prea sarace ca sa exprime recunostinta organizatorilor pentru asemenea clipe de vis !”

”-Ionescu Mihail Victor: Tecafi Original Romania..multumeste baimarenilor pentru ospitalitatea de care au dat dovada..Jos Palaria in fata voastra..”

“-Blu Daniel: Situat la capatul unui drum care pune la grea incercare antrenamentul si rabdarea celor familiarizati cu escapadele Bucurestiului, Maramuresul te asteapta linistit, convins fiind de valoarea si buchetul inegalabil de surprize placute cu care iti va potoli setea de cultura, istorie si traditii.
Desi pentru noi cei din sud, este situat in celalalt capat al tarii… cred ca vorbesc in numele tuturor celor cu care i-am trecut portile de aceasta data, ca merita fiecare clipa de asteptare. Iar cand asteptarea este alaturi de prieteni, este cu atat mai placut. Insa surpriza cea mare a fost sa constatam ca la capatul drumului, descoperi alti prieteni despre care nici nu stiai ca-i ai, si parca-ti pare rau ca nu-i aflasei mai devreme.
As putea scrie zeci de randuri despre ospitalitate, insa asa ceva se traieste iar cuvintele ar parea timide. As putea incerca sa descriu minunatia acelor locuri, insa daca n-ai fost acolo n-ai putea intelege ceva atat de intens. Sau poate ar fi mai usor sa cristalizez senzatia din sufletul meu dupa aceasta (prea scurta) calatorie: UN COLT DE RAI CU OAMENI MINUNATI, pe care daca inca nu l-ai vazut, iti recomad din suflet sa o faci, garantandu-ti ca dorul de acele locuri te va face sa revii de multe ori.
In incheiere multumesc din suflet PRIETENILOR din Baia Mare si tuturor celor care ne-au intampinat ca acasa, sper ca vom avea ocazia sa returnam caldura primirii voastre cat de curand.
Cu respect si prietenie
Daniel V.
https://www.facebook.com/tecafi.romania
http://victoriafriedmansky.wordpress.com/2013/07/29/un-loc-de-vis-un-loc-plin-de-traditii-maramures/





Niciun comentariu: